• -20% на козметика SEBAMED
    Поръчай сега
  • -25% на козметика NUXE
    Поръчай сега
  • До - 25 % нa козметични комплекти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    10 храни за хубава кожа 22.02.2015

    10 храни за хубава кожа

    За перфектна, млада и гладка кожа не е достатъчно само използването на хубава козметика. Грижата за кожата винаги е изисквала специално внимание. Храната, която поемаме всеки ден се отразява не само на здравето ни, а и на кожата. Затова е важно да знаете кои храни се отразяват добре на кожата ви.  Ето 10 от тях, които да включите в дневния си хранителен режим за сияйна, и най-важното здрава кожа. 

    Кисело мляко

    Консумацията на киселото мляко не само осигурява калций за здрави кости, а също така  осигурява витамин Б2, витамин Б6, витамин Б12 и протеини, което ще допринесе за детоксикация на кожата ви.  Ако страдате от акне хубаво е да прибавите мед към киселото мляко. 

    Авокадо

    Авокадото е много полезно и не само за кожата, а и за косата също. Богато е на витамин А, Д и Е. То е една от онези супер храни, които правят всичко. Богато е на добри мазнини, фитонутриенти и пълен с витамин Е за хидратация.  Стига до най-дълбокия слой на кожата. 

    Тофу

    С напредване на възрастта, кожата ни губи еластичността, благодарение на намаляващите доставки на колаген. Тофу съдържа калций, Витамин Е и протеин и забавя загубата на колаген, по този начин поддържа еластичността на кожата. 

    Горски плодове 

    Всичките са вкусни . Винаги се опитвайте да ги включите в менюто си било то ягоди, малини, боровинки и.т.н. По-тъмните плодове съдържат повече антиоксиданти, а също ви зареждат със здравословен витамин Ц, което отново помага за доставката на колаген. 

    Сьомга

    Според новите изследвания два пъти седмична консумация на сьомга предпазва от рак на кожата. Високите нива на омега-3 мазнини, които съдържа тази риба е страхотна за здравето на кожата. 

    Домати

    Знаем, че доматите са полезни за сърцето и кръвното, но проучванията показват, че те също помагат срещу слънчевите изгаряния и стареенето на кожата. Изследователите са установили, че ликопенът, фитохимичния в доматите, което ги прави червени, увеличават слънчевата защита на кожата. Също така стимулират кръвообращението и производството на колаген, за мека и млада кожа. 

    Ядки 

    Без значение дали става въпрос за бадеми, лешници, орехи и пр. препоръчително е те да присъстват в следващия ви обяд.  Съдържат голяма доза на витамин Е, селен ( антиоксидант), омега 3 мазнини и цинк, всичко това помага за запазването на еластичността на кожата и предпазват увреждане на клетките на кожата.  Те също са с високо съдържание на фибри, което е полезно за действието на дебелото черво. 

    Семена

    Лененото семе, слънчогледа, тиквените семки, семената Чиа, конопено семе всички тези имат кожни стимулиращи свойства.   Много са полезни и също богати на витамин Е и селен, затова се опитайте да включите и тях към менюто си. 

    Чай

    Зеления чай е пълен с антиоксиданти и според някои изследвания минимизират UV лъчите върху кожата. Освен това чайът от мента помага за нормализиране на хормоните, които помагат за борбата с проблемната кожа. 

    Броколи

    Броколите помагат за всичко, детоксират, съдържат витамин А, Ц и К , а също са пълни със сулфорафан. Помагат не само за кожата, а и за косата.