Сайтът използва бисквитки.

  • До 30% ОТСТЪПКА на продукти за интимна хигиена
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на BIODERMA серия ABCDerm
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на козметика BETTINA BARTY
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на слънцезащита EUCERIN
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    6 от най-разпространените митове, свързани със здравето 18.05.2021

    6 от най-разпространените митове, свързани със здравето

    В мрежата и в разговорите между близки и познати се ширят много откровени неистини и заблуди, митове по отношение на здравето, на правилното и неправилното хранене, на вредните и полезните храни. Някои от тях преди време са били поддържани от официалната медицина, но съвременните изследвания категорично ги отхвърлят. Други са плод на модата. Трети са следствие на грешки и т. н.

    Кои са най-разпространените митове, свързвани със здравето?

    Мит №1: Яйчните жълтъци са вредни

    Яйцата имат незаслужено лоша слава, отглас от лошата репутация на холестерола. В жълтъка наистина има холестерол, но здравият организъм притежава чувствителен механизъм за контрола му. Ако приеманият с храната холестерол е в повече, организмът намалява собственото си производство, ако е в недостиг – активира синтеза му.

    Така че яйчният жълтък не ви заплашва с атеросклероза, но пък е богат източник на ценни белтъчини, съдържа всички най-важни витамини, включително D, В9 и В12, минерали, Омега 3 и др. Спокойно похапвайте яйца.

    Мит №2: Мазнините са лоши

    Ако прекалявате с тях, определено не е добре. Но тялото ви не може без мазнини. От тях то:

    • изработва хормони;

    • използва ги, за да усвоява мастноразтворимите вещества като витамините;

    • изгаря ги за енергия;

    • осигурява топлинния си баланс;

    • натрупва ги като защитна обвивка около вътрешните органи.

    Полиненаситените (омега 3, 6, 9) са важни за здравето на сърцето и други органи и системи.

    Затова не изхвърляйте мазнините от менюто си. Просто регулирайте количеството им и дръжте под контрол потреблението на наситените. Избягвайте трансмазнините (хидрогенирани).

    Мит №3:  Глутенът е опасен

    Разрастваща се като лавина мода да се обвинява за всички неблагополучия глутенът и да се изхвърля той от менюто няма общо с реалността. От непоносимост към глутена и от цьолиакия страдат общо около 2 до 4% от хората в световен мащаб. Вярно е, че преди няколко десетилетия тези страдания са били почти непознати. Но да минавате на безглутенова диета, когато сте здрави, само защото сте чули, че житният белтък е вреден, е излишно.

    Тази диета налага изключването от менюто на голяма група храни, което обеднява храненето, прави го доста скъпо и не носи ползи за здравето.

    Мит №4: Ваксината срещу грип ви разболява от грип

    В съвременните ваксини няма живи, активни вируси и затова няма как те да ви заразят. Подуването на мястото на убождането, болезнеността и зачервяването, ниската температура, главоболието и мускулните болки за броени часове не са симптоми на грип. Те са следствие от имунния отговор на организма ви и означават, че ваксината го е подтикнала да създава антитела срещу вирусите.

    Мит №5: Пийтепоне по 8 чаши вода на ден

    Важно е за здравето и доброто ви благополучие да сте добре хидратирани. Но 8 чаши вода са поне 2 л. Към тях добавете млякото, чая, кафето, безалкохолното, супата и всички храни, съдържащи вода. За някои хора (наприер с ниско телесно тегло) това вероятно ще се окаже твърде много. При това можете да се разминете само с подут корем, но има риск и за електролитния баланс. Излишната вода ще понижи концентрацията на електролитите в кръвта и ще влоши работата на клетките, междуклетъчната сигнализация и общото състояние на организма.

    Пийте колкото ви се пие. Дръжте бутилката (чашата) наблизо, за да е пред очите ви и да не забравяте да пиете .

    Мит №6: Студеното, влажно време причинява настинка

    Студът сам по себе си е неприятен, но не той ви разболява. Това, което наричаме настинка, се причинява от вируси и бактерии. Те ни заразяват по-лесно в студеното време, когато почти не излизаме навън, проветряваме малко и набързо, задържаме се повече хора в едно помещение. Сухият въздух в стаите намалява ефективността на лигавиците на дихателните пътища и допълнително улеснява проникването на патогени в тялото.

    Вероятно вие можете да допълните тази поредица от заблуждаващи митове с още много примери. Затова, преди да предприемете каквото и да било за здравето си, или да изключите нещо от храненето си, питайте лекаря си!