• До 40% ОТСТЪПКА на продукти при алергии
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на серия ONICOFIX
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на серия IMMUN AGE
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на REUMADEP гел
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    7 здравни съвета за жени 02.03.2020

    7 здравни съвета за жени

    Свикнали сте да се грижите за всички около себе си – съпруг, деца, родители, приятели. А умеете ли да се грижите за самите себе си? Ще си позволим да ви дадем няколко здравни съвета как да съхраните собственото си здраве. И ще започнем с най-важния:

    Здравен съвет №1

    Мислете за здравето си в перспектива

    Да, млади сте и сте здрави – сега. Но времето тече и когато прехвърлите 40-50 години, рисковете от различни болести ще започнат да се увеличават, а здравето и тонусът – да се влошават. Затова вземете мерки сега, укрепете организма си, повишете устойчивостта му. Мислете отраноза бъдещето си.

    Здравен съвет №2

    Откажете се от диетите

    Всички рестриктивни диети поставят тялото ви под стрес, лишават ви от ред необходими хранителни вещества, влошават настроението и самочувствието ви. Балансираното и разумно хранене с мярка ще поддържа оптималното за вас телесно тегло. Ако никой никога в рода ви не е бил слаб, най-вероятно няма да сте слаби и вие – каквото и да правите.

    Здравен съвет №3

    Спете повече

    Без достатъчно здрав сън настроението ви се влошава, активира се хормонът на глада (грелин) и се потиска секретирането на хормона на ситостта (лептин), не успявате да си починете. Недостигът на енергия тялото се опитва да компенсира с неудържим глад за високоенергийни храни – сладко и мазно, трупа мастен запас. Недоспали, кисели, уморени, с тегло в повече и увеличени рискове за редица заболявания – това е цената, която плащате за няколкото спечелени часа от късното лягане.

    Здравен съвет №4

    Движете се постоянно

    Дали ще танцувате, ще ходите пеш на работа, ще тичате, или ще тренирате във фитнеса – важно е поне за кратко – половин час дневно – организмът ви да работи с повишено натоварване. Добре е за белите дробове, за сърцето, за мускулите, за ставите – за всеки орган и система на тялото ви.

    Здравен съвет №5

    Не си поставяйте сами диагнози

    Да се диагностицирате сами на базата на прочетеното в интернет щеше да е смешно, ако не беше опасно. Страховете от евентуалната болест, опитите за самолечение ще ви разболеят наистина. Да не говорим за възможността да сте болни, но от нещо съвсем различно от това, което мислите. Загубеното време в безплодните опити да се излекувате от измислената болест ще ви струва много скъпо.

    Здравен съвет №6

    Доверявайте се на лекаря си

    Ходете на лекар поне веднъж на половин година и говорете с него за всичко, което ви притеснява. Вероятно притесненията ви ще са напразни и ще се почувствате по-добре, по-спокойни. Но може и да имате нужда от изследвания, от лечение.

    Освен това е нужно да се правят регулярно редица профилактични изследвания – за рак на матката, за нивото на кръвната захар и холестерола, мамография на гърдите, проверка на състоянието на зрението и очите, на риска от остеопороза и т. н. Има болести, които открити в начален стадий, са напълно лечими, но в напреднал са опасни не само за качеството ви на живот, но и за самия ви живот.

    Здравен съвет №7

    Отделяйте специално внимание на възпроизводствената система

    Тя е, което ви прави жена. Всяка възраст си има своите особености и нужди, за които са потребни постоянни специализирани грижи:

    • профилактика на възпроизводствената система;
    • планиране на предпазването от бременност;
    • планиране на бременността, проследяването ѝ, раждане и възстановяване;
    • внимателно подбрани препарати за преодоляване на критичните симптоми на климактериума и т. н.

    От вашето лично здраве зависи спокойствието и начина на живот на близките ви, на цялото ви семейство. Грижете се добре за себе си! Това означава да се грижите добре и за тях!