• -20% на козметика SEBAMED
    Поръчай сега
  • -25% на козметика NUXE
    Поръчай сега
  • До - 25 % нa козметични комплекти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Храни, богати на антиоксиданти 17.02.2015

    Храни, богати на антиоксиданти

    Антиоксидантите ни помагат за изхвърлянето на токсините от организма, затова те са много важни за тялото ни, тъй като помагат да бъдем по-здрави. Антиоксидантите представляват група от витамини, минерали и ензими, които предпазват организма от образуването на свободни радикали. Свободните радикали са атоми или молекули, на чието въздействие е подложен организма всеки ден. Образуват се в резултат на вредното въздействие на външната среда – автомобилните газове, тютюнев дим, слънчева радиация, употреба на алкохол и пр. Тези свободни радикали в организма ни са предпоставка за редица заболявания, каквито са белодробните, сърдечно-съдови и неопластични. И най-добрия начин да се предпазим от вредното им действие е чрез храни или хранителни добавки, богати на антиоксиданти.

    Такива например са:

    Горските плодове. Те са пълни и с фибри, витамини и полезни минерали. Те се борят с карциногенните, които са основната предпоставка за рака. Боровинките например помагат  за мозъчната дейност и концентрацията, а също така намаляват и процеса на стареене на тялото.

    Чушки ( комбинация от витамин Е,Ц и А).

    Боб – той е пълен на фитохимикали, които спират разрушаването на клетките и появяването на раковите заболявания.

    Ягодите са един от най-добрите източници на антиоксиданти. Много богати са на витамин Ц, а освен това помагат и за образуването на колаген, който е ключов елемент за здравата кожа и на фолиева киселина, която помага за кръвообращението.

    Чайът и кафето съдържат антиоксиданти, които се борят срещу сърдечен удар и рак.

    Чесън. Може да го ползвате в подготовката на много ястия, изключително полезен е. 

    Спанак. Съдържа лутеин, който предпазва ретината от вредните слънчеви лъчи.

    Моркови. Съдържат бета-каротин. Интересното за тях е, че когато са варени нивата на антиоксиданти са по-високи заради топлината, която влияе на активните съставки и ги прави по-достъпни.

    Максималният ефект на антиоксидантите се получава, когато действат по двойки или на групи, затова се убедете, че в менюто ви присъства повече от един антиоксидант.

    Освен това антиоксидантите може да ги намерите и в някои хранителни добавки, но ако може да избирате по-добрият вариант е да си набавите антиоксиданти в тялото, като приемате някои от храните, които ви изброихме по-горе.