• До 50% ОТСТЪПКА на термални и мицеларни води
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика BETTINA BARTY
    Поръчай сега
  • 1+1 на избрани хранителни добавки ERBOZETA & козметика DIFA COOPER
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на избрани слънцезащитни продукти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Как да избегнем грипа през зимата 27.01.2020

    Как да избегнем грипа през зимата

    Вече коментирахме съветите на специалистите за предпазване в сезона на вирусите и как храненето може да помогне за профилактиката на грипа и простудите. Днес ще обърнем внимание на това, как стресът и недоспиването се отразяват на уязвимостта ни от вирусите.

    Стрес и грип

    Когато организмът е под стрес, той съсредоточава всичките си сили и ресурси към преодоляване на ситуацията, която го поражда. Върховата мобилизация е за сметка на нормалната работа на всички жизнени системи и разбира се, за сметка на имунитета. Когато стресът отмине, организмът отменя върховата си мобилизация и се връща към обичайния си режим на функциониране. Само че той е доста отслабен, енергийните запаси са изразходени, проявява се недостиг на минерали и витамини, жизнените системи – включително имунната – са дестабилизирани.

    В такъв момент той е изключително уязвим за вируси и бактерии. Човекът, излязъл току-що от стресова ситуация се разболява много по-лесно и по-сериозно дори от този, който е под стрес и засилено нервно напрежение.

    Това е още една причина да изпробвате различни техники за справяне със стреса,  да си помогнете с подходящи добавки на базата на билки и лечебни растения като маточина и валериана, пасифлора и овес.

    Сън и грип

    Вече е ясно, че недостатъчният сън пречи на правилната работа на целия организъм. Недоспиването забавя редица процеси или директно пречи на оптималното им протичане. Дисбалансира се производството на редица важни биологични субстанции. Имунната система забавя реакциите си, намалява броя на редица имунни клетки. Така грипните вируси ни сварват обезоръжени. Разболяваме се по-бързо и оздравяваме по-бавно. Колкото и шаблонно да ви звучи – добрият сън е сред най-добрите средства за профилактика на вирусните заболявания и на грипа. И ако се налага, възползвайте се от помощта на хранителни добавки, за да си го осигурите.

    Всъщност – сънят не е само превенция. Той до голяма степен е и най-доброто лечение. Когато се разболявате, ставате отпуснати, уморени, сънливи. Ако последвате сигналите на тялото си и спите, вместо героично да ходите на работа, защитните и самовъзстановителни механизми на организма действат с пълна сила. Той съсредоточава цялата си енергия в борбата с нашествениците. Пренасочва хранителните вещества, намалява производството на едни субстанции и увеличава синтеза на други, стимулира работата на имунитета. Периодът на елиминиране на болестотворните организми се скъсява и вие оздравявате по-бързо – ако останете на легло и поспите повечко в първите 2-3 дни от заболяването.

    Хигиена и грип

    В ситуация на грипна епидемия заразата се пренася по въздушно-капков път, но тези капки при кихане и кашляне падат навсякъде около вас. Докосването до повърхностите в офиса, вкъщи, в училище носи риск от пренасяне на вируси. Затова не подценявайте съветите 

    ·  често да миете ръцете си и да не пипате лицето, носа, очите, да използвате  мокри дезинфекциращи кърпи;

    ·  да използвате еднократно кърпички и салфетки при кихане и кашляне и да ги изхвърляте веднага в кошчето;

    ·  да забърсвате с дезинфектант плотовете, дръжките на вратите и ключовете на лампите, клавиатурите и т. н;

    ·  колкото е възможно по-малко да се докосвате до чужди вещи и до масово използвани перила на стълбището, на ескалатора.

    Обяснете на детето си, че в този период не е добре да споделя сандвича, книгите и таблета, химикалките, играчките си.

    Ако все пак се разболеете от грип, помнете, че вирусите не се повлияват от антибиотици. Приети навреме, отпусканите без рецепта средства с антивирусно действие и укрепване на  имунитета като Uncadep Forte и Biozin, ще направят боледуването по-кратко и по-леко.