• До 50% ОТСТЪПКА на продукти при крампи и сърдечносъдова система
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на продукти ASAM KRÄUTERHOF
    Поръчай сега
  • 30% ОТСТЪПКА на продукти DIFA COOPER за интензивно възстановяване и хидратация на кожата
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на избрани слънцезащитни продукти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Как да подобрите паметта и концентрацията си 17.07.2020

    Как да подобрите паметта и концентрацията си

    Добрата, услужлива памет и способността за концентрация са белег на оптимално работещия здрав мозък. С възрастта паметта отслабва, а способността за концентрация намалява. Това е следствие на влошено кръвооросяване на мозъчната тъкан. Но по една или друга причина може да се случи във всяка възраст.

    Основни рискови фактори за влошаване на паметта и концентрацията

    Дори когато няма настъпил инсулт, много обстоятелства допринасят за нарушеното мозъчно кръвообращение, а оттам – и за влошена памет и лоша концентрация.

    Основни рискови фактори за това положение са:

    ·  болест на Алцхаймер;

    ·  деменция;

    ·  сърдечно-съдови заболявания, атеросклероза и неконтролирана хипертония;

    ·  диабет и метаболитен синдром;

    ·  тютюнопушене, бездействие и затлъстяване;

    ·  преходни исхемични атаки

    Артериалната хипертония причинява микроангиопатии на мозъчните артерии. Това води до исхемични лезии на бялото мозъчно вещество, а то е свързано с вниманието и работната памет.

    Има някои простички действия, които със сигурност оптимизират мозъчното кръвооросяване – храненето и дишането на мозъка, и които са достъпни за всеки. За да се радвате на отлична памет и висока концентрация и на старини, следвайте няколко основни съвета:

    Бъдете физически активни

    Постоянното физическо натоварване с умерена интензивност поддържа кръвоносните съдове здрави и еластични, активира кръвоснабдяването на мозъка. Упражненията забавят стареенето му и поддържат доброто му здраве. Подходящи занимания са плуване, аеробика, ходене, йога, каране на колело и т. н. Според лекарите, дори малкото упражнения и ниската физическа активност са по-добри от никакви. А от гледна точка на паметта и концентрацията – по-добре е да започнете късно, отколкото никога.

    Поддържайте мозъка си активен

    Карайте го да работи непрекъснато. Може и да не е мускул, но системните тренировки му се отразяват добре – решаване на задачи, четене на книги, учене на нов език или разучаване на компютърни програми, решаване на ребуси и кръстословици, судоку, общуване, емоции и т. н. Смята се, че постоянно упражняваният мозък е с около 30% по-малко заплашен от деменция.

    Контролирайте кръвното налягане и холестерола

    Високото кръвно налягане е пряка заплаха за кръвоносните съдове в мозъка и предпоставка за увреждането му. Другият основен заподозрян при неблагополучия и запушвания на артериите е холестеролът.

    Ограничете солта, намалете захарта, спрете пушенето и алкохола

    Солта, захарта, цигарите и алкохолът се сред основните причини за сърдечносъдови проблеми, втвърдяване на артериите, повишеното кръвно налягане. А те са непосредствена опасност за влошено кръвоснабдяване на мозъка, отслабване на паметта, влошаване на концентрацията.

    Яжте повече растителна храна и контролирайте теглото си

    Зеленчуци, плодове, бобови, семена и ядки, пълнозърнести храни осигуряват богат набор хранителни вещества, антиоксиданти, витамини, минерали и полезни биоактивни субстанции. Необходими са ви и пълноценни белтъчини от животински произход, но нека водеща в менюто ви да е растителната храна с минимална термична обработка.

    Затлъстяването влошава силно всички жизнени показатели и е сериозна предпоставка за съдови проблеми.

    Вземайте подходящи добавки

    Консултирайте се с лекаря си и приемайте подходящи хранителни добавки. Става дума за

    ·  витамини В, С и Е;

    ·  полиненаситени Омега 3 мастни киселини;

    ·  гинко билоба;

    ·  минерали – цинк, селен и др.

    Те са важни за оптималното  функциониране на нервните клетки.

    Упадъкът на мозъка може да бъде забавен

    Промените в начина на живот са определящи за здравето на мозъка и за възстановяването му при влошено кръвооросяване, след инсулти и при други мозъчно-съдови заболявания. Значението, което им се отдава, е подобно на това на медикаментозните терапии.

    Физическата активност, балансираното хранене, спиране на тютюнопушенето в средната възраст поддържат паметта и концентрацията в оптимална форма и доказано намаляват спада на мозъчните функции в една по-зряла възраст. От решаващо значение е следеното и контролирането на специфичните рискови фактори като повишеното кръвно налягане и холестерола. Добавете и поддържането на интелектуална, емоционална и социална активност и дегенеративните процеси и деменцията престават да изглеждат като присъда за хората над 65 години.

    Старостта в добро физическо и умствено здраве е напълно възможна. Porexan – таблетки, е хранителна добавка, която допринася за товa.