• До 50% ОТСТЪПКА на продукти при грип и простуда
    Поръчай сега
  • -25% на козметика EUCERIN
    Поръчай сега
  • До -20% на суперхрани Dragon superfoods
    Поръчай сега
  • До 30% на Пол крем за суха кожа
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Как да преодолеете следпразничния стрес 04.02.2020

    Как да преодолеете следпразничния стрес

    Когато празниците отминат и се озовем в изпълнените с ангажименти делници, мнозина от нас се справят трудно. Липсва ни блясъкът, пъстротата, общуването с близките. Притиска ни лавината от задачи в работата, обърканите финанси. Според психолозите следпразничният стрес е съвсем реален. От това дали ще го преодолеете бързо, зависи как ще започнете годината.

    Как да си върнете формата след празниците


    • Минете на олекотен режим на хранене – без захар и тестени изделия, с повече зеленчуци (и ферментирали), плодове, риба и постно месо, ядки, млечни и пълнозърнести. Намалете порциите. Така ще намалите калориите и ще облекчите работата на стомашно-чревния тракт, претоварван безжалостно по време на празниците. Правете 1 – 2 разтоварващи дни седмично. Или преминете за няколко седмици към така нареченото периодично гладуване – 8 часов период, в който се храните, и 16 часа без храна. При дамите, ако кръвната им захар пада, е препоръчително съотношението да е 10:14. Подкрепете стомашно-чревния тракт и здравето си с прием на пробиотици.
    • Движете се повече. Сега е моментът да реализирате обещанието, което си давате всяка година, и да се заемете с фитнес. Ще свърши работа и бързо ходене поне по 30 минути дневно, танци, гимнастика, или упражнения с тежестта на тялото сутрин след сън. По-високото физическо натоварване не само ще ви помогне да горите калории, но и да стегнете обиколките. Ще ви зарежда с ендорфини, а те ще ви помогнат да облекчите следпразничния стрес.
    • Спете достатъчно. Непълноценният и недостатъчен сън увеличава следпразничния стрес, натрупан в дългите нощи с много алкохол и вредни вкусотии. Затова спете поне 7 часа на нощ. Лягайте и ставайте по едно и също време. Ограничавайте синята светлина вечер, така ще имате нормално секретиране на мелатонин и по-качествен сън. Той позволява на организма да се справи по-добре с напрежението.

    Как да превърнете следпразничния стрес във вълнуващо ново начало

    Празниците свършиха, но новата година не е просто краят на блясъка им. Тя носи толкова много възможности за нови преживявания и успехи, нови срещи и приключения. Време е за нови мечти, за нови планове, не за следпразничен стрес. Възползвайте се!

    Поставете си цели – постижими. Борете се за тях, преследвайте ги. Така ще научите много нови неща, ще се срещнете с нови хора. Няма нищо лошо в процеса на постигането им целите да се променят – нали самите вие се променяте. Важното е да знаете какво искате и да разберете как да го постигнете.

    Как да се справите с работата, делничните задачи и следпразничния стрес

    Не можете да разтеглите денонощието. Затова степенувайте задачите и ангажиментите по приоритет. И ако може нещо да остане за утре, оставете го без угризения. Осигурявайте  малко време всеки ден за себе си.

    Ако нямате настроение, тъгувате и се чувствате зле, ако си мислите, че светът е несправедлив към вас, време е да спрете. Дайте си сметка за колко много можете да  сте благодарни. Здрави сте, имате дом и близки, работа, приятели, които ви подкрепят – мнозина мечтаят за всяко от тези неща! Когато благодарите, че ги имате, се чувствате облагодетелствани, печеливши, победители и следпразничният стрес си отива.

    Сравнете хоризонта и възможностите пред мрънкащите жертви и пред облагодетелстваните победители? От кои искате да сте? Зависи само от вас – достатъчно е да сте благодарни и да прощавате.

    Новата година започна. Да преодолеете следпразничния стрес е във ваша власт. Опитайте!