• -20% на козметика SEBAMED
    Поръчай сега
  • -25% на козметика NUXE
    Поръчай сега
  • До - 25 % нa козметични комплекти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Как да се справим с подутия корем 19.02.2015

    Как да се справим с подутия корем

    Подутия корем е често срещано явление. Некомфортно и неприятно чувство, от което искаме да се отървем.

    Подуването се предизвиква от слаби, разстроени контракции на стомаха и тънките черва или отпускане на стомашните мускули. Най-вероятните причини за това са препълнения стомах и черва. Преяждането може да предизвика прекомерно образуване на газове, които водят до подуване. Други фактори, които могат да предизвикат подуването е задържането на течности, гастроентерит, чувствителност към определена храна, непоносимост към глутен, възпаление или разраняване на стомашната или чревната лигавица и гъбични инфекции.

    Също така подуването на корема при жените преди менструация е много често явление.

    Коремът ни се подува поради недостатък или отсъствие на нормалните полезни бактерии, което води до размножаване на газ формиращите такива. Антибиотиците например убиват тези бактерии, затова винаги се препоръчва вземането на пробиотик, когато пиете антибиотици. Има и такива храни, които влияят за газ формиращите бактерии, каквито са въглехидратите и монозахаридите. Но отделеното количество на газове зависи от организма на човека, някои отделят повече други по-малко за едно и също количество въглехидрати.

    Ако задържате течности в организма това е най-вероятно заради прекомерната употреба на готварска сол. Много от полуготовите храни са с високо съдържание на сол, затова е добре да се придържате към определени правила, за да избегнете подуването на корема.

    Избягвайте обработените меса, каквито са бекона, шунката, саламите, готовите кубчета бульони , чипсове и пр.

    Купувайте продукти с ниско съдържание на сол.

    Когато готвите не прекалявайте със солта, а ако може изобщо не слагайте.

    Ако подуването се предизвиква заради храносмилателни проблеми, тогава следва:

    Да се храните по малко, но по-често;

    Дъвчете добре храната и не говорете по време на хранене;

    Не пийте газирани течности, когато се храните;

    Консумацията едновременно на нишестени храни ( макаронени изделия и картофи) с белтъчини или плодове не е препоръчителна;

    Бобовите растения също предизвикват газове и подуване, както и мазните храни;

    Ако имате нарушение в чревната флора се препоръчва да ядете храни като кисело мляко, а ако имате непоносимост към него тогава взимайте хранителни добавки с бактериите, които се съдържат в млякото.

    Ето няколко съвета как да премахнете подутия корем с билки:

    Ако имате храносмилателно разстройство или газове залейте с 0,5л гореща вода, 30 г нарязан корен от лечебна пищялка и покрийте съда с цел да се запари за 10 минути. Взимайте по 2 супени лъжици 3 пъти дневно преди ядене.

    След хранене пийте чай от мента, джинджифил, канела, маточина или лайка, за да предотвратите подуването на корема от газове.

    Някои храни също влияят добре на подутия корем и помага за премахването му. Включете тези храни в менюто си, в борбата срещу подутия корем и изчистването на организма от излишната течност и газове. Такива например са:

    Ягодите. Съдържат витамин Ц, което помага за засилването на имунната система. Но важното е да не прекалявате с тях, тъй като прекомерната консумация на плодовете може също да причини газове и подуване. Добавете няколко нарязани ягоди към овесените ядки или в салтата на обяд или следобедната закуска.

    Спанак. Пълен е с фибри, но също така това е една много полезна храна, която подсилва имунната система и помага за кожата. Най-добре е да го консумирате във варена форма.

    Аспержи. Пълни са вода и действат много добре за премахването на излишните течности от организма ви. Освен това помагат за увеличаването на полезните бактерии в чревната флора, които от своя страна подпомагат правилното храносмилане. Добавете аспержи към вашето меню, защото те засилват метаболизма и дават чувство за ситост.