• До - 40 % на физиологични разтвори за нос и инхалации
    Поръчай сега
  • -20% на козметика SEBAMED
    Поръчай сега
  • -25% на козметика NUXE
    Поръчай сега
  • До - 25 % нa козметични комплекти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Как да се справим с предизвикателствата по време на менопаузата 21.11.2019

    Как да се справим с предизвикателствата по време на менопаузата

    Менопаузата е неизбежна. Тя плаши дамите както заради самите негативни преживявания, така и заради факта, че след нея идва старостта.

    Изчерпаният яйчников резерв променя цялата хормонална настройка на женския организъм. Това е съпроводено с промени буквално във всяка жизнена система, с ускорено състаряване, нервно напрежение и емоционална лабилност. Прословутите горещи и студени вълни влошават силно качеството на живот. Заедно с всичко останало теглото нараства, а кожата се съсухря.

    Как да посрещнете промените, идващи с менопаузата

    Вероятно няма жена, която да посрещне спокойно този период. Въпросът е, че колкото и да се притеснявате, това няма да  промени нещата. Потърсете информация, говорете с лекаря си, за да знаете какво да очаквате. Споделете със семейството си. Ще имате огромна нужда от подкрепата на близките си, а и те няма да се притесняват от вашите неразположения. Постарайте се да осъзнаете и приемете промените, които предстоят.

    Когато проявите на менопаузата са твърде силни и ви изваждат от строя, помолете гинеколога си да ви изпише подходяща лекарствена формула. Най-често използвани са хормонозаместваща терапия и терапията с фитопродукти. Универсално решение няма. Най-добрият вариант за вас лекарят ще избере според личното ви състояние. Разбира се, има и щастливки, които общо взето не разбират, че преминават през климактериума.

    Време е за промени в начина на живот

    Всяко време е добро за начало на едно по-здравословно живеене, но менопаузата буквално налага да промените към добро навиците си. Промените в менюто, в режима и цялостния ви начин на живот могат до голяма степен не само да ви помогнат по-лесно да преминете през менопаузата, но и да си осигурите профилактика на сериозни заболявания като сърдечно-съдовите, диабета, метаболитния синдром, хормоналните разстройства, бързата загуба на костна маса и т. н.  

    Хранене

    Балансирано е това хранене, което ви доставя всички необходими хранителни вещества и ви спестява вредните, спестява ви празните калории. Количеството храна и честотата на приема ѝ трябва да съобразите с постепенно забавящия се метаболизъм. На тази възраст повечето дами  имат склонност към напълняване, затова нека калорийният прием да е малко под обичайния.

    Ако все още не сте се отказали от прекомерните количества сол, захар и наситени мазнини – направете го. Към черния списък добавете промишлените пакетирани храни, храните с трансмазнини (хидрогенирани) и много добавена захар и сол. Намалете кафето, алкохола, спрете цигарите. Наблегнете на плодовете и зеленчуците, на пълнозърнестите и ядките, на качествените млечни продукти и риба, отстранявайте тлъстините от месото.

    Пийте много вода. Когато организмът ви изпитва недостиг на вода, той задържа течностите, необходими му за обмяната, и се стига до оточност на тялото. Същият е ефектът и при висока консумация на сол. Добра идея е да редувате натриевия хлорид (готварска сол) с калиев хлорид. Калият е един от най-добрите регулатори на водно-солевия баланс и допринася за освобождаване от задържаните течности.

    Физическа активност в менопаузата

    Физическата активност не е само спорт. Тя е всяко усилие, което напряга мускулите ви,  кара ви да се изпотите, да се задъхате, повишава пулса ви.

    Не става дума за безнадеждния стремеж да поддържате манекенски мерки. Физическото натоварване кара всички жизнени системи да работят оптимално. Повишава дихателния капацитет, устойчивостта на сърдечно-съдовата система, изразходването на енергия и контролирането на мастните запаси. Подобрява усвояването на глюкозата в кръвта и инсулиновата чувствителност, гъвкавостта и здравето на ставите. Типична за периода е загубата на мускулна маса и костно вещество. Най-добрият начин да противодействате на този процес е точно физическата активност.

    Витамини, минерали, хормоноподобни фитовещества

    В този период те са безусловно необходими. Но какви, колко, кога да се приемат трябва да каже лекарят ви. Всяко самоволно приемане на хранителни добавки вместо да укроти хормоналния хаос в тялото ви, може да го стимулира. Затова бъдете внимателни.

    Менопаузата може да е тревожна, но животът продължава и след нея.