• -20% на козметика SEBAMED
    Поръчай сега
  • -25% на козметика NUXE
    Поръчай сега
  • До - 25 % нa козметични комплекти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Какво трябва да знаете за затлъстяването 18.02.2015

    Какво трябва да знаете за затлъстяването

    Затлъстяването е проблем от първостепенно значение за обществото и то не само у нас, а в световен мащаб. Поради начина на живот и поемането на огромни количества нездравословни храни и напитки все по-голяма част от хората се сблъскват с проблема за наднорменото тегло и затлъстяването. Още по-тревожното е, че този проблем се появява и при децата. По последни данни България е шеста в ЕС по затлъстяването на децата.

    Според статистиката всеки 10% наднормено тегло намалява с 13% продължителността на живота. А около 20% от населението на света страда от затлъстяване.

    Какво всъщност представлява затлъстяването? Това е заболяване, което се дължи на прекомерното натрупване на мастна тъкан в организма на човека. Разликата между наднормено тегло и затлъстяване зависи от степента на това натрупване.

    Затлъстяването е резултат на нарушен енергиен баланс, това е съотношението между енергийната стойност на храната и енергоразхода на човека. В този случай хората наддават тегло, когато поемат повече калории, отколкото изгарят. Тогава излишните калории започват да се складират в тялото под формата на тлъстини. Поради тази причина и рисковете за заболявания са по-големи при тези хора. Според британско изследване, затлъстяването води и до ракови заболявания, може да увеличи с 62% вероятността от рак на матката. Освен това то е причина за сърдечно-съдови заболявания, захарен диабет, ставни и дихателни заболявания и много други. Затлъстяването е на второ място след тютюнопушенето, като причина за преждевременна смърт.

    Ако искате да предпазите здравето си и да избегнете затлъстяването това, което трябва да направите е да промените хранителните и двигателните навици.

    За поддържането на здравословно телесно тегло, трябва да спазвате следващите правила:

    Приемайте храна с енергийна стойност, която съответна на вашия енергоразход. Хората на възраст между 30-60 години упражняват ниска или умерена физическа активност, поради което средната енергийна потребност на мъжете е съответно на 2583 ккал/ден и 2927ккал/ден, а за жените 1988ккал/ден и 2252ккал/ден.

    Важно е да се храните често и умерено, разпределете храната в 3 основни приема и с 2-3 междинни закуски, като намалите обема на порциите.

    Спазвайте определени часове на хранене и не вечеряйте много късно. Най-добре последното ви ядене да бъде 2-3 часа преди лягане.

    Консумирайте по-големи количества на плодове и зеленчуци и редовно приемайте варива и зърнени храни, защото тези продукти са бедни на мазнини и богати на хранителни влакнини.

    Намалете употребата на сол до минимум, същото важи и за пикантните подправки.

    Не веднъж сме споменавали колко важно е да пиете вода най-малкото по 1,5л на ден.

    Спрете алкохола понеже той също е висококалоричен.

    Ограничете консумацията на сладките и тестените храни (пасти, торти, баници, шоколадови десерти и пр.)

    И не на последно място движете се всеки ден, ходете пеша или спортувайте редовно с цел изразходване на излишните мазнини и калории, които поемате.