Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на продукти при оток, разширени вени и хемороиди
    Поръчай сега
  • 15% ОТСТЪПКА на супер храни DRAGON SUPERFOODS
    Поръчай сега
  • До 35% ОТСТЪПКА на продукти за орална хигиена
    Поръчай сега
  • До 30% ОТСТЪПКА на продукти за цялостна грижа за тяло и крака
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Кои са навиците, които ежедневно укрепват здравето ни 16.07.2021

    Кои са навиците, които ежедневно укрепват здравето ни

    Ако се вгледаме внимателно в поведението си, ще видим, че то е изтъкано от множество навици, които ни позволяват да действаме бързо и автоматизирано, пестят ни време, енергия и мисловен ресурс. Те буквално определят начина ни на живот, стереотипите ни, личността ни. Определят и здравето ни, както и вероятността да се разболеем.

    Кои са ежедневните навици, които ни осигуряват добро здраве?

    Храненето като основа за здравето

    Закуската активира обмяната на веществата, осигурява енергия за силен старт на деня, пази ви от преяждане и консумиране на снаксове, десерти, подсладени напитки.

    • Доброто сдъвкване на храната ви кара да се храните по-бавно и намалява вероятността да преядете, осигурява по-доброто смилане и усвояване на хранителните вещества, пази от стомашни проблеми.

    • Хранене в едно и също време през около 4-5 часа – навикът стимулира отделянето на стомашни сокове и осигурява по-добро разграждане на храната. Организмът свиква с редовното подаване на нова доза енергия и вместо да заделя резерв като мазнина, гори мастен резерв за оптимално посрещане на енергийните си нужди.

    Пиенето на достатъчно вода

    Редовният прием на чиста вода също е определящ за здравето. Той подсказва на тялото ви, че няма защо да задържа вода в тъканите, за да осигурява вътрешното си равновесие. Незадържането на течности означава липса на отоци, регулиране на теглото, по-малък натиск върху кръвното налягане. Газираните напитки, плодовите сокове, кафето не заместват чистата вода. Създайте си навика да носите със себе си винаги пълна бутилка и я дръжте пред очите си, така няма да забравяте да пиете и няма да се дехидратирате.

    Движението е необходимо за здравото тяло

    Не става дума само за нужните 30 минути 5 пъти седмично повишена физическа активност за поддържане на мускулите. Говорим за често раздвижване – особено ако работата ви изисква да седите или стоите на едно място. Тялото е създадено за движение – всяко друго състояние натоварва или затруднява работата на отделните жизнени системи. Например:

    Липсата му води до застой на кръвта във вените на краката, а той – до разширени вени и вероятност за тромбоза.

    Ставите не се кръвоснабдяват, подхранват се от така наречената синовиална течност, която се отделя единствено при движение. Обездвижването е фатално за здравето им.

    Достатъчно сън всяка нощ

    Безсънието вреди буквално на всяка клетка и всяка жизнена система – от мозъка, през сърцето, до кожата. Да не говорим за компенсирането на липсата на сън с похапване на висококалорични храни. Създайте си навик да лягате и ставате по едно и също време – дори в почивните дни. Целият ви организъм ще ви е благодарен.

    Ученето и връзката му със здравето на мозъка

    Здравият мозък поддържа тялото здраво и осигурява добро качество на живот и на преклонна възраст. Здрав мозък е този, който непрекъснато образува нови невронни връзки. А това той прави, когато научавате нови неща и/или формирате нови навици. Независимо от възрастта си, постарайте си всеки ден да научавате по нещо – нов език, нова книга, нова компютърна програма, нов танц или нов занаят.

    Престоят на открито

    Може да са разходки, игри с децата, градинарстване – важното е колкото може повече време да прекарвате на открито, на чист въздух и слънце – не само, за да получите достатъчно витамин D, макар че и той е безусловно нужен за здравето ви.

    Специалистите твърдят, че ако искате да придобиете нови навици, то по-лесно е постепенно да заместите с тях някои от старите – не дотам добри, видоизменяйки ги постепенно. Те отдавна отхвърлиха схващането, че за да затвърдите новия навик, е достатъчно да упорствате 21 дни. Оказва се, че е по-вероятно той да се закрепи не за три седмици, а за 2-3 месеца. Но пък никога не е късно да го направите. Съсредоточете се върху един от здравословните навици и започнете да го тренирате още днес!