Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на здрави стави
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на хранителни добавки FORTEX
    Поръчай сега
  • До 30% OТСТЪПКА на лосиони и душ гелове за тяло
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Митове и неистини за здравословното хранене 08.12.2021

    Митове и неистини за здравословното хранене

    Светът е полудял по здравословното хранене. Проблемът е, че доста твърдения, прокламирани като основни правила за постигането му, са по същество митове и неистини. И следвайки ги, по-скоро можете да си навредите, отколкото да си помогнете.

    Мит 1: Мазнините са вредни и нездравословни

    Това е абсолютна неистина, която вече почти се преодолява. Мазнините са не само източник на енергия и причина за трупане на килограми.

  •   Те са материал за синтез на важни биоактивни субстанции като хормоните;
  •   включват се в изграждането на клетъчните мембрани;
  •   важни са за имунната функция;
  •   определящи са за усвояването на някои хранителни вещества като мастноразтворимите витамини – A, D, E, K и т.  н.
  • Недостигът им затруднява функциите на организма и в никакъв случай не допринася за здравословното ви хранене.

    Мит 2: Въглехидратите са причина за напълняване и вредят

    Още една неистина, която пречи на здравословното хранене на мнозина. В крайна сметка всички въглехидрати се разграждат до глюкоза. Но едните – простите – го правят много бързо, вдигат рязко нивата на кръвната захар и се оказват опасни за здравето, попълват мастните депа за енергиен резерв.

    Другите – сложните въглехидрати – се разграждат бавно и поддържат нивата на кръвната захар сравнително постоянни. Те са източник на смилаеми и несмилаеми фибри, които имат важна роля в храносмилането, в поддържането на чревната флора, в здравето на червата и т. н. Да не забравяме, че въглехидратите се доставят от растителните храни – плодове, зеленчуци, варива, зърнени и семена, ядки, подправки. А точно те са основните носители на витамини и минерали, на важни биоактивни субстанции за организма. Което пък ги прави задължителен важен компонент на здравословното хранене. Причина за напълняване и отключване на някои болести са не въглехидратите по принцип, а злоупотребата с простите въглехидрати – захари и рафинирани зърнени храни.

    Мит 3: Диетичните храни са по-полезни и по-здравословни

    Тотална неистина! Диетичните храни стават все по-многобройни, но те нямат много общо със здравословното хранене и са полезни най-вече за производителите си и търговците. Когато в тях е намалена мазнината, за да се запази добрият им вкус, тя е компенсирана с много захар, сол и други овкусители.

    Когато се рекламират като произведени без захар, на нейно място са включени най-често изкуствени подсладители, които в никакъв случай не са по-безвредни от захарта – дори и калориите да са по-малко.

    Мит 4: Отказът от глутен ще ви направи по-здрави

    Отново неистина! Ако не сте сред малцината, които страдат от непоносимост към глутена или от автоимунното заболяване цьолиакия, не се отказвайте от житния протеин. Заедно с него бихте се отказали от основната група зърнени храни. От една страна това изключително ще затрудни храненето ви. От друга – ще ви лиши от надежден източник на витамини, минерали и други необходими за здравословното хранене хранителни вещества.

    Мит 5: Млечните са лоши за вашето здраве и фигура

    И това е неистина, припявана усърдно от мнозина модерни диетолози и нутриционисти. Да, има хора, които са алергични към млечния белтък или имат непоносимост към млечната захар (лактоза). Но всички, които нямат подобни проблеми, не допринасят с нищо за здравословното си хранене, когато се отказват от млякото и млечните продукти.

    Мит 6: Без хранителни добавки няма здравословно хранене

    Твърдението няма абсолютна валидност, точно както и тоталното отрицание на хранителните добавки е невярно. Хранителните добавки са полезни, когато организмът ви има нужди от тях. Съществуват определени правила при приемането и комбинирането им и самоволното им приемане може да навреди, вместо да помогне. Посъветвайте се с лекаря или фармацевта си и те ще ви препоръчат кога, колко и какво да приемате.

    Ние ви предлагаме два продукта, насочени към по-добра работа на стомашно-чревния тракт при деца и възрастни.