Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на продукти за гърло
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на козметика EUCERIN
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на козметика REVALID
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на продукти LECOVITA
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Най-използваните съставки в хранителните добавки за менопаузата 14.11.2022

    Най-използваните  съставки в хранителните добавки за менопаузата

    Периодът около менопаузата е един от най-трудните в живота на жената. Горещите вълни, изпотяването, сърцебиенето, безсънието, безпокойство и напълняването, съпроводени с тревожното усещане, че старостта настъпва, действат разрушително. Понеже не всяка от дамите приема рисковете на хормонозаместващата терапия, помощ се очаква от специализираните хранителни добавки. Сред тях са важни витамини и минерали, а най-често използваните съставки са натурални, от растителен произход.

    Витамини и минерали, подходящи за менопаузата

    Витамините и минералите са определящи за здравето на всеки един етап от живота. Но по времето, в което се развихря хормоналният дисбаланс при дамите, започва естественото забавяне на метаболизма и влошаване на усвояването на хранителните вещества. Дефицитите стават много по-вероятни. Затова допълнителният прием на витамини и минерали, консултиран и контролиран от лекаря ви, често е задължителен.

    Тези хранителни добавки поддържат метаболизма и имунитета, кръвообращението, познавателните способности, плътността на костите, жизнеността на косата и т. н. Най-полезни за успокояване на симптомите при менопаузата са:

    Витамините
  •   витамин D – приемайте го за ДА ЗАПАЗИТЕ костната плътност и ДА СЕ ПРЕДПАЗИТЕ ОТ счупвания, за стабилно настроение и против сезонното афективно разстройство; за контрол и управляване на теглото; витамин D участва в поддържането на баланса на хормоналната система като цяло;
  •   В6 – съдейства за производството на серотонин, който участва в предаването на мозъчните сигнали, за стабилно настроение и намаляване на пристъпите на депресия;
  •   В12 – подкрепя здравето на костите, производството на червени кръвни клетки,  неврологичната функция, синтеза на ДНК, противопоставя се на анемията;
  • Минералите

    ·  магнезий – тази хранителна добавка е особено ефективна като противодействие на интензивните горещи вълни. Облекчава нарушенията на съня, безпокойството, запека (магнезиев цитрат). Подобрява здравето на сърцето, намалява кръвното налягане, противодейства на остеопорозата;

  •   калций – за подобряване на костната плътност и противодействие на остеопорозата и чупливостта на костите.
  • Други вещества

  •   омега 3 масти киселини – облекчават психологическия стрес и депресивните симптоми, повлияват болките в ставите, защитават сърцето и костите и др. 
  • Пробиотиците като хранителна добавка за климактериума

    Добрите бактерии са навсякъде в тялото, като са най-концентрирани в червата, дебелото черво, вагината. Те се включват в регулирането и поддържането на важни жизнени функции, намесват се в поддържането на кръвното налягане, плътността на костите, здравето на вагината, управлението на теглото и т. н.

    Хормоналният дисбаланс насърчава бурния растеж на патогенните бактерии, а той се свързва със запек, газове, подуване на корема, болки в ставите, нарастване на теглото, висока честота и интензивност на горещите вълни. Симптомите намаляват при възстановяване на баланса между добри и вредни бактерии чрез приемане на пробиотици като добавка. Защитени са от инфекции пикочните пътища, които са слабо място на жените в менопауза.

    Билкови съставки в хранителните добавки за менопаузата

    Черен кохош

    Смята се, че променя ефектите на естрогена в различни зони на тялото. Помага при вазомоторни симптоми на менопаузата – горещи вълни, изпотяване, сърцебиене.

    Червена детелина

    Тя е от семейството бобови, съдържа изофлавони, които наподобяват ефекта на естрогена и така помагат за потискане на симптомите при менопаузата.

    Вечерна иглика

    Използва се маслото, извлечено от семената на Вечерната иглика. Подходящо е за успокояване на симптомите, действа добре и при болки в гърдите.

    Соя

    Богата е на изофлавони, наричани още растителни естрогени – наподобяват структурата на половия хормон. Препоръчват се за намаляване на оплакванията при менопаузата и особено за намаляване на горещите вълни.

    Ленено семе

    Богато е на растителни естрогени, които имитират ефектите на половия хормон, и намаляват нежеланите симптоми. Добър източник е на лигнани, които донякъде балансират женските хормони.

    Аврамово дърво (Vitex agnus-castus)

    Съставките на Аврамовото дърво оказват хормономодулиращ ефект върху женските хормони при менопаузата и с това намаляват оплакванията.

    Разбира се, във формулите на хранителните добавки за критичния период в живота на дамите се използват още много билки. За някои от тях има противоречиви изследвания. Други взаимодействат с различни лекарства, а трети са противопоказни при определени заболявания.

    Затова преди да изберете хранителна добавка, посъветвайте се с лекаря или с фармацевта си. Потърсетени за консултация!