• До 40% ОТСТЪПКА на продукти за интимна хигиена
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на BIODERMA Серия NODE
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на козметика NUXE
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Пийте повече вода с лимон 07.01.2020

    Пийте повече вода с лимон

    Един от най-честите здравословни съвети е да пиете вода с лимон. Препоръчва се сутрин на гладно – превряла, приятно топла, с около половин изцеден лимон. Ще срещнете и твърдения, че е нещо като жива вода – помага почти за всичко. Не, водата с лимон определено не е панацея. Ако се доверите на митовете, ще очаквате много повече, отколкото тя може да ви даде, и ще се разочаровате.

    Съставките на водата с лимон са добре познати и с признато значение за човешкото здраве.

    Вода

    Това е основното съединение в градежа на човешкото тяло. Падат ѝ се около 70-75% от масата му. Тя има определящо значение за обмяната на веществата. Без нея са невъзможни каквито и да е биохимични реакции. От усвояването на храната до изхвърлянето на отпадъците от жизнената дейност – всичко се извършва с участието ѝ.

    За няколко дни без прием на вода човек загива.  

    Лимонов сок

    Лимонът е може би най-популярният плод от цитрусовите. В сто грама той съдържа около 53 мг витамин С – до около 64% от препоръчителния дневен прием. Източник е още на неголеми количества пиридоксин (витамин В6), пантотенова киселина (В5), фолат (В9), тиамин (В1), рибофлавин (В2). Откриват се също холин (В4) и ниацин (В3).

    Основните минерали, осигурявани от лимоновия сок, са желязо, калций и калий, магнезий и фосфор, манган и цинк. Налични са в количества от 1 до 5% от утвърдените като необходими дневни норми за възрастен.

    Плодовете са богати на лимонена киселина, танини, терпени и полифеноли. Съдържат около 1% белтъчини, още по-малко мазнини и около 9-10 г въглехидрати. От тях около два и половина грама са захари и около 3 г – фибри. Значителна част от полезните вещества са съсредоточени в кората, затова не само изстисквайте сока, но поставяйте в чашата си цял резен заедно с кората.

    Сто грама лимони освобождават около 29 калории, което пък значи, че една чаша вода с лимон от около 200 мл съдържа средно около 6-9 калории.

    Какви са реалните ползи от водата с лимон

    Сутрин тя бързо освежава и компенсира дехидратацията след дългите часове сън. Това е важно за храносмилането, за оптималната гъстота и циркулация на кръвта, за изхвърлянето на токсините и отпадните продукти при обмяната. Минералите от лимона подкрепят водно-солевия баланс.

    Високото съдържание на витамин С осигурява антиоксидантна защита за клетките и стимулира имунната система, което обяснява традиционното му приложение при настинки и вирусни заболявания. Когато водата е приятно топла, дишате меката, нежна пара, а тя облекчава запушения нос и лигавиците на възпалените горни дихателни пътища.

    Ако замените традиционните сутрешни чай с мед или кафе с мляко и захар с нискокалоричната вода с лимон, намалявате общото количество калории за деня и съответно – поддържате по-ниско тегло. Освен това изследвания върху мишки показват че лимонът намалява инсулиновата резистентност и подобрява контрола върху затлъстяването. Но не е сигурно, че така действа и при хората.

    Жизнеността, гъвкавостта и здравето на кожата е силно зависимо от хидратирането ѝ. Високото ниво на витамин С и биоактивните фитосъставки се грижат за оптималното ѝ състояние.

    Дали водата с лимонов сок ще ви опази от рак, болести на черния дроб и камъни в бъбреците? Учените гледат скептично на тези твърдения, още повече че няма никакви сериозни научни изследвания, които да ги подкрепят. Но пък и това, което ви дава водата с лимон не е малко. Още повече, че е вкусна!

    Превърнете пиенето на вода с лимон в навик и тя ден след ден ще допринася по малко за здравето ви. Само не прекалявайте с лимона. Твърде много лимонена киселина може да увреди зъбния емайл.