Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на продукти за здрава коса, кожа и нокти
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на козметика за бебета и деца BIODERMA ABCDerm
    Поръчай сега
  • До 20% ОТСТЪПКА на козметика за коса REVALID
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на продукти TEVA
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Проблемите, когато работим от къщи, и преодоляването им 28.07.2021

    Проблемите, когато работим от къщи, и преодоляването им

    Едва ли някой може да предскаже как ще се развие пандемията и какво ще се случи до няколко месеца, но със сигурност мнозина от нас ще продължат да работят от къщи. Това – освен много предимства – носи и съществени проблеми.

    Как да преодолеем обездвижването, когато работим от къщи

    В офиса също работите на бюро. Но пътувате до там и обратно, излизате за обяд, ставате за кафе, отивате до колегите и т. н. Всичкото това движение липсва, когато работите от къщи и оставате на стола часове наред . Как да противодействате на тоталното обездвижване?

  •   Ставайте за няколко минути на всеки час. Можете да настроите алармата на телефона. Разтъпчете се, разтегнете се, излезте на балкона или в градината.
  •   Разхождайте се, докато водите телефонни разговори.
  •   Набавете си високо бюро, на което можете да работите прави, или с надстройка, което ще използвате и по двата начина.
  •   Редувайте всяка завършена задача или етап от работата си с някаква домашна дейност – пазарувайте, разходете кучето, почистете, направете си кафе, чай, сгответе.
  • Как да запазите физическата си активност

    Не е проблем да запазите часовете си за ходене на фитнес, на пилатес или танци дори ако работите от къщи. Трудността идва, когато са наложени ограничения за излизане, а фитнес залите и спортните центрове са затворени. Но упражнения с адекватно физическо натоварване могат да се правят и у дома. Дори нямате нужда от скъпо фитнес оборудване. Достатъчни са ви постелка, гирички, ластици, работа с тежестта на тялото. Подръчни материали като шишета с вода или торбата с картофи също вършат работа.

    Обърнете се към индивидуален треньор, който ще работи с вас персонално или си изберете безплатни програми, предлагани в мрежата. Планирайте времето на тренировката според предпочитанията си. Имате и предимството да я разделите на няколко по-кратки, които ще ви зареждат с енергия през целия ден.

    Храненето и теглото

    Лесно достъпната храна е основният риск у дома. Когато работите от къщи, хладилникът и шкафът с лакомствата са на една ръка разстояние.

    Планирайте менюто си на седмична база. Купувайте и приготвяйте храната си предварително. Така няма да се изправяте пред необходимостта да ядете каквото намерите Вместо вафли, бисквити и тестени изделия, чипсове и снаксове, купувайте разнообразни плодове и зеленчуци, ядки и семена. По времето, в което обикновено имате нужда от нещо дребно за похапване, поставете на бюрото си чинийка с моркови, целина, ябълки, шепа сурови ядки и сушени плодове.

    Това, че сте у дома, е златна възможност да следвате едно добре балансирано, здравословно меню с прясна, домашна храна. Дали ще се възползвате и ще държите теглото и здравето си под контрол, или ще се отпуснете и много скоро ще натрупате килограми, зависи само от вас.

    Психическото равновесие

    Когато работите от къщи напълно нормално е да се отпуснете – нали не бързате за никъде и никой не ви вижда. Мнозина дори забравят, че имат други дрехи освен пижама – особено ако не им се налага често да са във видеоконферентна връзка. Появява се усещане за изолация, за липса на принадлежност към общността, за самота. От него до повишената тревожност е само една крачка. Затова се постарайте да запазите обичайната рутина и ритмичност на ежедневието, както когато ходите на работа.

    Ставайте в обичайния час, времето за пътуване използвайте за упражнения, за готвене, за четене. После се пригответе, сложете си дрехите за работа (дори и да не е строг бизнес костюм). Планирайте целия ден – с приоритетните задачи, с разговорите с клиенти и колеги, с паузите за обяд, кафе, чай, закуска.

    Разграничавайте ясно работните от домашните ангажименти и не ги смесвайте. Когато работният ден свърши, той е свършил точно така, както когато си тръгнете от офиса.

    Работата от къщи е просто друг начин на организация на времето ви и нейната ефективност зависи само от вас. Постарайте се тя да не погълне целия ви живот!