• До 50% ОТСТЪПКА на продукти при възпалено гърло
    Поръчай сега
  • 30% ОТСТЪПКА на серия SEBOGARD на козметика DIFA COOPER
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на продукти EUCERIN
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Съвети при нарушено кръвообращение 29.09.2020

    Съвети при нарушено кръвообращение

    Кръвообращението е циркулацията на кръвта в сърдечносъдовата система. Чрез него до всяка клетка на тялото достигат хранителни вещества и кислород, електролити, хормони и други биоактивни субстанции. Изнасят се отпадните продукти на обмяната и се осигурява здравето на тъканите и органите.

    Всяко нарушение в изпомпването на кръвта от сърцето, на тонуса, гъвкавостта и светлия отвор на кръвоносните съдове води до нарушено кръвообращение и съответно влошаване на здравето на органите и тъканите поради непълноценно дишане и хранене. Най-тежките последици са сърдечните заболявания, инфарктите и инсултите.

    Част от рисковите фактори за нарушено кръвообращение не подлежат на контрол от ваша страна – наследственост, възраст, пол, раса. Но значителна част от тях се отнасят до начина на живот и са напълно в контрола ви.

    Ходете на профилактични прегледи

    Нарушеното кръвообращение е свързано с повишени триглицериди и високи нива на лошия холестерол, високо кръвно налягане, разширени вени, висока кръвна захар и т. н. Редовните профилактични прегледи и следене на важните жизнени показатели са предпоставка за успешната терапия на циркулационните проблеми.

    Променете храненето си

    Прекомерната употреба на сол, захар, наситени мазнини, трансмазнини и високопреработена храна, тлъсти меса е предпоставка за множество здравословни проблеми. За здрави кръвоносни съдове в менюто ви нека преобладават плодовете и зеленчуците, допълнени с ядки и пълнозърнести. Не пропускайте рибата и морските дарове, зехтина, качествените постни меса (не обработени промишлено). Включете в подправките си лют червен пипер, чесън, куркума, джинджифил и т. н. Те повлияват благотворно нарушеното  кръвообращение.

    Забравете за цигарите и намалете алкохола

    Ако сте заклет пушач, вероятно всеки път, в който чуете този призив, ви става леко досадно. Но залогът е сърдечното ви здраве, чистите кръвоносни съдове, бистрата мисъл на една по-късна възраст и достойният ви живот.

    Бъдете по-активни физически

    Нарушеното кръвообращение ще се повлияе добре от около 150 минути седмично умерена физическа активност. Това означава около половин час движение в пет дни от седмицата. Не е нужно непременно да сте във фитнеса. Можете да се занимавате с всичко, което ви харесва – градинарство, танци, плуване, каране на колело, йога, бягане, разходки – всичко, което ще натоварва мускулите ви и ще ви кара леко да се задъхвате. Упражненията

    ·  подпомагат контрола върху теглото;

    ·  повишават енергията;

    ·  подобряват съня;

    ·  подтикват сексуалното желание.

    Добре ще ви се отрази и масажът. Включете ежедневно разтягане, вдигайте за 20тина минути на ден краката си над сърцето. Преди влизане в банята правете фрикции със суха четка – това стимулира нарушеното кръвообращение.

    Научете се да контролирате стреса

    Ако още не сте, време е да усвоите някои дихателни техники. Започнете да практикувате медитация и йога. Отделяйте повече време на приятелите и семейството си. Занимавайте се с любимото си хоби, слушайте музиката, която обичате.

    Пийте достатъчно вода

    Не забравяйте, че 60-70% от теглото на възрастния е вода. Недостатъчният прием на течности затруднява обмяната и изхвърлянето на токсините, влошава работата на организма на клетъчно ниво и води до нарушено кръвообращение. Освен водата, добре ще ви подейства зеленият чай. Достатъчни са 2-3 чаши дневно.

    Отслабнете, ако се налага, и следете теглото си

    Свръх теглото натоварва допълнително всички жизнени системи, затруднява работата им, предизвиква метаболитни проблеми. Достатъчно е да намалите дневния калориен прием с около 200-300 калории и в съчетание с физическата активност скоро ще усетите разликата – нарушеното кръвообращение постепенно ще се подобри.

    Тези съвети сте чували неведнъж по повод контрола и превенцията на други заболявания. Това е така, защото всеки път става дума за благополучието на все един и същ организъм – нашия. А той има нужда от осигуряването на едни и същи простички условия, за да е здрав и да функционира нормално.

    Променете начина си на живот към по-здравословен и балансиран и ще спечели не само нарушеното ви кръвообращение, но здравето ви като цяло.