'
  • до -50% на мицеларни води
    Поръчай сега
  • -25% на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • -20% на козметика КАНАДЕРМ
    Поръчай сега
  • до 30% нa слънцезащитни продукти
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Суперхраните в ежедневието 31.01.2019

    Суперхраните в ежедневието

    Какво означава „супер храни“ - няма регламентирано определение, което да стои зад тези две думички, но какво ги прави „супер“ тези храни?

    Съвсем накратко можем да кажем, че те ни доставят концентрирани хранителни вещества за по малко количество сравнено с “обикновените” храни. Предимството е, че те си остават натурални храни, което ги прави много лесно усвоими и добре поносими от организма. Обикновено са лесни за влагане в шейк/смути и не изискват много подготовка, като имате предвид и, че за повечето от тях е преоръчително да се консумират сурови, без топлинна обработка.

    Всички сме наясно вече с храни, които до преди 10 години звучаха повече от екзотично – годжи бери, чиа, киноа, амарант и т.н. Днес категорията на суперхраните е все по-обширна, но ето някои от най-предпочитаните.

    Една голяма популярн а днес категория - Растителни протеини – колкото харесвани толкова и противоречиви.

    Сблъсъкът относно животинския протеин срещу растителния протеин едва ли скоро ще има едностранен победител, но това ние оставяме на личния избор на всеки.

    Растителните протеини обаче са съвсем не за подценяване като добавка към рационалното хранене на всеки един и особено на физически активните хора. В наши дни можете да намерите изключително голямо разнообразие от протеини на растителна основа: бадемов, грахов, оризов, чиа, конопен. Въпрос на предпочитание – едни се ориентират по процентното съдържание на протеин, други по източника а трети по поносимостта и лесната усвоимост. Една добра идея е да сменяте протеина, който ползвате за да си набавяте максимално разнообразие от аминокиселини. Честа практика е дори смесването им в един протеинов шейк/смути.

    Мака – коренът за енергия и издръжливост. Много мощен като действие с осезаем резултат още след първия прием. Консумирана преди тренировка, маката на прах дава допълнително сила в мускулите и най-вече издръжливост. Повлиява благоприятно и хормоналния баланс и не за подценяване са хранителните вещества, които ни доставя – маката съвсем заслужено се нарежда сред любимите естествени добавки за енергия и естествено балансиране на ендокринната система. Важно за мака е да се отбележи, че се започва с дневна доза от половин чаена лъжичка и е добре да се прави почивка от седмица на всеки три седмици редовна употреба.

    Чиа – „храната на бягащите хора“ - твърде красноречиво! Малките вълшебни семенца, заредени със завиден хранителен състав. Балансирано съдържание на Омега 3 и Омега 6, минерали сред които калций и желязо, аминокиселини. Чиа семенцата подсилват кръвта, дават изключителен тонус на мускулите – издръжливост и сила. Зареждат тялото с енергия за дълъг период от време, като едновременно се грижат за здравето на костите и цялостния тонус на тялото. Специфично за чиа семенцата е, че най-подходящи за консумация са след накисване във вода от 30мин до няколко часа. Имат свойството да абсорбират част от водата и да отделят вещества, които жилират останалата течност. Това е и причината много често да се влагат в направата на вкусни здравословни десерти, пудинги.

    Конопено семе – едно от най-ценните семена. Богато на полезни ненаситени мазнини, мастни киселини от групата на Омега 3, Омега 6 и Омега 9, витамини, минерали, фибри. Много търсено и защитило славата си със съдържанието на пълноценен протеин. Предпочитано и поради факта, че протеинът на конопеното семе е водно разтворим, което го прави много лек и високо усвоим за организма. С приятния си лек ядков вкус и аромат, конопеното семе е подходящо за добавка към сутрешния шейк/смути, овесените ядки сутрин, към салатата на обяд или заедно с какаовите зърна преди тренировка.

    Какаови зърна– „ядката за щастие“ – освен, че се грижат за отделянето на хормона на щастието, какаовите зърна стимулират метаболизма и кръвообръщението. Ценени още заради завидната доза магнезий, която ни доставят – грижа за костите, сърцето и мускулите.

    Спирулинасиньо-зеленото водорасло с пълноценен растителен протеин. Една от малкото неживотински храни с доказано съдържание на пълноценен белтък. Комбинацията с хлорофил, желязо и витамини от групата В я правят може би най-предпочитаното водорасло за общо подсилване на организма. Не за подценяване са и ензимите, които спомагат за максималното усвояване на веществата.

    Годжи бери - вече добре познатите малки червени плодчета са заслужили цлавата си на “китайско плодче на вечна младост и красота”. Освен като естествен имуностимулант, годжи бери още ни доставя бета-каротени, което подсказва и наситения му оранжево-червен цвят. Сушени плодчета със сладко-кисел вкус, приятни за хапване директно, подходящи за запарка и добавяне в сътрепната закуска с овесени ядки.

    Суперхраните съвсем не се изчерпват с изброените по-горе, но това са някои от най-популярните днес. Лесни за употреба, това е естествен начин да подпомогнем организма си в натовареното и забързано ежедневие, в което живеем днес.