Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на продукти за гърло
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на козметика за бебета и деца MUSTELA
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на козметика EUCERIN
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на продукти LecoVITA
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Защо да практикувате йога за очи 05.10.2021

    Защо да практикувате йога за очи

    Някога за предците ни било важно да се ориентират бързо в околното пространство и сравнително рядко им се налагало да разглеждат неща на по-близко от една ръка разстояние. Днес повечето от нас през по-голямата част от деня се взират отблизо във всевъзможни екрани, дисплеи на уреди, документи и формуляри и т. н. Това натоварва прекомерно фината структура на зрителните органи, с годините предизвиква износването им и развитието на дегенеративни процеси. Огромната част от населението в един или друг период на живота си изпитва напрежение и дискомфорт в очите. И един от начините за преодоляването им са специализираните йога упражнения.

    Основните оплаквания при претоварени очи

    • Умора, сухота и напрежение.
    • Дразнене и усещане за парене, зачервяване, фоточувствителност.
    • Замъглено зрение, двойно виждане и др.

    Намаляването на зрителния дискомфорт осигурява по-добро качество на зрението и по-бързо осъзнаване на видяното. Постига се чрез спазване на стриктна хигиена – чести почивки при работа на компютър, подходящо осветление, оптимална отдалеченост от монитора, честота на мигането и т. н. Важен е и приемът на подходящи хранителни добавки с най-важните за очното здраве вещества като „Околут дуо“, „Нео виста“, „Лутеин комплекс плюс“, „Допелхерц актив, капки с хиалурон“.

    Йога подкрепя очното здраве

    Все повече изследвания установяват, че йога упражненията допринасят за намаляването на напрежението и дискомфорта. Те тренират очнодвигателните мускули, които осигуряват движението на очите, както и синхронизирането на движенията им. Благодарение на тях тези мускули укрепват, тонусът им се подобрява, а съответно и работата им. Зрението става по-ефективно, а неприятните усещания намаляват и изчезват. Йога е особено препоръчителна при проблеми, дължащи се на така наречените рефрактивни грешки (късогледство, далекогледство), които се дължат основно на дефекти в работата на очните мускули.

    Системното практикуване на йога упражненията

  •   Благоприятства физиологичната релаксация;
  •   Подобрява способността за фокусиране и качеството на зрението;
  •   Увеличава честотата на мигане и поддържането на оптимална влажност;
  •   Подкрепя нормализирането на очното налягане и работата на зрителните нерви;
  •   Намалява склонността към визуална умора (предизвиквана от трептенията на светлината от екрана на устройствата) и подобрява концентрацията. 
  • Те допринасят за облекчаване на тревожността и главоболието, за контрола върху кръвното налягане, а с това и върху глаукомата и други заболявания. Задължително е да се отчете и доброто въздействие върху мозъка, който, като разчита сигналите от очните нерви и интерпретира зрителната информация, определя качеството на зрението. Освен прякото повлияване на очните мускули, йога упражненията намаляват нивата на стрес, което допълнително усилва усещането за релаксация и комфорт. Упражненията са препоръчителни и при здрави очи – като профилактика.

    Основните упражнения включват:

  •   Фокусиране на окото със смяна на разстоянието (изместване на фокуса);
  •   Премигване, движение нагоре и надолу, надясно и наляво, въртене на очната ябълка;
  •   Палминг – осигуряване на релаксация на очите чрез затъмняването им с длани.
  • Преди да започнете йога за очи, направете си профилактичен преглед при специалист. Някои от упражненията могат да са неподходящи при определени очни заболявания.

    Препоръчителен за очното зрение е приемът на лутеин, зеаксантин, витамини и минерали, биоактивни съставки.