Сайтът използва бисквитки.

  • 20% ОТСТЪПКА на козметика BIODERMA
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на продукти FORTEX
    Поръчай сега
  • До 25% OТСТЪПКА на етерични и козметични масла
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Защо да правите упражненията на Кегел 30.10.2022

    Защо да правите упражненията на Кегел

    Упражненията на Кегел имат своята специфична задача и предназначение. Те не изискват специално оборудване, нито кой знае какви усилия. Можете да ги правите навсякъде и по всяко време без никой да разбере. Нужно е само да сте убедени, че са от полза и да ги изпълнявате редовно. 

    Каква е задачата на упражненията на Кегел

    От упражненията на Кегел се очаква да стегнат мускулите на тазовото дъно. Тези мускули  придържат отдолу органите (пикочния мехур, червата, матката, ректума) в кухината на таза – захващат се за срамната и за опашната кост. Когато те са твърде отпуснати и меки, понякога дори разкъсани, през тях провисват вътрешните органи и се стига до така наречения пролапс. Примерно – при смъкване на матката може да я напипате с пръст във вагиналния отвор или дори да я видите в огледалото, поставено срещу вагината.

    Пролапсът на различните тазови органи води до уринарна инконтиненция (непроизволно изпускане на урина) и фекална инконтиненция (непроизволно изпускане на фекалии), дори до загуба на сексуална чувствителност на вагината и влошен сексуален живот и при двата пола.

    Кои рискови фактори водят до отпуснато тазово дъно

  •   Бременност и вагинално раждане.
  •   Хирургични интервенции в областта на таза (включително секцио при раждане и отстраняване на простата).
  •   Наследственост.
  •   Хронични и възпалителни заболявания в таза.
  •   Тежки физически натоварвания.
  •   Хроничен запек или продължителна тежка кашлица.
  •   Затлъстяване.
  •   Естествените процеси на стареене на мускулите и т. н. 
  • Как се правят упражненията на Кегел

    Те се състоят в свиване и разпускане на мускулите на тазовото дъно. Най-лесно ще установите кои са точно, когато се стегнете и спрете струята урина в тоалетната. Не злоупотребявайте с този тест. Той може да доведе до непълно изпразване на пикочния мехур и развитие на инфекции. Дамите могат да пъхнат пръст във влагалището и да стегнат мускулите около него. Точно тях трябва да тренирате за заякчаване на тазовото дъно.

    Упражненията правете като стегнете и повдигнете мускулите нагоре – към пъпа, задръжте така и после ги отпуснете. Започнете със задържане и отпускане от по 3 секунди и повторете пак. Ако това ви е невъзможно, работете с максимално възможната за вас продължителност и я увеличавайте постепенно – до 10 секунди.

    Старайте се да правите упражненията на Кегел в серия от по десет, но ако ви е много – повтаряйте ги, колкото ви е възможно и увеличавайте поетапно. Не задържайте дъха си, докато стягате мускулите, дишайте спокойно.

    Правете ги поне 2-3 пъти дневно. Препоръчително е първият път да е сутрин след ставане, когато мускулатурата е отпочинала. Може да се упражнявате легнали, седнали, прави по всяко време и на всяко място – няма как околните да забележат каквото и да било.

    Упражненията на Кегел са еднакво полезни за жени и за мъже. По-често се обсъждат ползите им за дамите, защото огромната част от тях са застрашени от отпускане на тазовото дъно поради бременността и раждането.

    Ако не сте сигурни, че работите с точните мускули и че се справяте добре, потърсете лекаря си. Попитайте го също дали да правите Кегел при пролапс. Понякога не е добра идея.

    Какви са ползите от редовните тренировки

    Упражненията на Кегел

  •   предотвратяват поява на пролапс на тазовите органи и помагат за намаляването на вече наличен лек пролапс;
  •   противодействат на уринарната и фекалната инконтиненция;
  •   намаляват болките в кръста, защото здравото тазово дъно участва в подкрепата на гръбначния стълб и стабилността на тазобедрените стави;
  •   подобряват секса и при жените, и при мъжете – като стягат и активират мускулатурата на дъното на таза, осигуряват по-надежден контрол върху еякулацията, подобряват кръвоснабдяването, сексуалната възбуда, смазването на влагалището, способността за оргазъм;
  •   стягат мускулите, отслабнали след бременност и раждане;
  •   противодействат на разрушителното действие на намаляващите нива на естроген в периода на менопаузата върху тазовото дъно и на процесите на стареене.
  • В повечето случаи резултатите от укрепването на мускулното дъно на таза идват след около 12 седмици постоянни тренировки. Започнете веднага!