• До 40% ОТСТЪПКА продукти при хрема и запушен нос
    Поръчай сега
  • 30% ОТСТЪПКА на серия ADENOSIL на козметика DIFA COOPER
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на козметика BIODERMA
    Поръчай сега
  • 20% ОТСТЪПКА на продукти SWISS ENERGY
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Витания?

    Зеленчуците, които подкрепят отслабването 02.11.2020

    Зеленчуците, които подкрепят отслабването

    За мнозина отслабването се превръща в жизнена цел. Те водят с променлив успех постоянна борба с килограмите и пробват диета след диета. Един ден чуват или прочитат, че може да се отслабне с похапване на зеленчуци. А може ли наистина?

    Предимствата на зеленчуците, които водят до отслабване

    Те:

    ·  съдържат разнообразни биоактивни вещества, които действат на организма стимулиращо и оздравяващо;

    ·  са изтъкани от смилаеми и несмилаеми фибри, повлияващи добре храносмилането и работата на червата;

    ·  са в болшинството си нискокалорични и подходящи за разтоварваща диета;

    ·  са обемни, бързо запълват стомаха и създават усещане за ситост;

    ·  могат да бъдат приготвени по различен начин, но са вкусни и на сурови салати.

    Все пак, има едно много важно условие, без което зеленчуците не могат да помогнат за отслабването ви: 

    Те трябва да заместват храни с висока енергийна стойност

    Колкото и каквито и зеленчуци да похапвате, ако просто ги добавите към обичайното си меню, килограмите няма как да се стопят. Дори и да не наддадете, защото растителната храна е с малко калории, няма и да отслабнете.

    Възможностите за заместване са много – примерно – намалете грамажа на пържолата и компенсирайте с голяма прясна салата без мазен дресинг. Вместо парче торта, вземете морков или парче печена тиква. При желание и добро планиране няма проблем да композирате вкусно и полезно меню с по-нисък калориен прием и ден след ден да усещате, как килограмите се топят.

    Разбира се, ефектът ще е доста по-категоричен, ако добавите и половин час дневно физическа активност – каквото ви е на сърце – танци, плуване, колоездене, гимнастика или  фитнес, тичане или пък дълги разходки.

    Кои зеленчуци работят за отслабването ви

    Люти чушки

    Благодарение на капсацина те стимулират изгарянето на мазнини и намаляват апетита. Особено добре действат при несвикнали на лютиво хора. При привикнали не дават същия резултат. Капсацин можете да вземате и като хранителна добавка – ако чак толкова не понасяте лютото.

    Зеленолистни зеленчуци

    В групата влизат спанак, марули и салати, кейл, манголд, лапад и т. н. Те са обемни, карат ви да се чувствате сити, но не натоварват калорийния ви баланс. Затова пък ви зареждат с огромна доза витамини, минерали и антиоксиданти. Съдържат доста калций и могат да компенсират намаления прием на мазни млечни продукти. Калцият подкрепя изгарянето на мазнините.

    Кръстоцветни зеленчуци (зелеви)

    Тук влизат броколито, карфиолът, брюкселското зеле и зелето. Характеризират се с

    ·  ниска енергийна плътност;

    ·  наличие на протеин – повече от много други зеленчуци;

    ·  богатство от фибри и ценни фитохимикали.

    Подходящо за целите ви е и киселото зеле, което, освен всичко друго, е сред най-добрите източници на пробиотици.

    Всички сортове чушки

    А това значи и всички форми и цветове. Те носят много настроение, много витамин С, малко калории и много вкус. Напълнете ги със сирене, ориз, боб или кайма и ще ги превърнете в доставчик на протеини.

    Домати

    Само ликопенът и калият да съдържат, пак щяха да са задължителни за трапезата ни. А те ни носят още лутеин и зеаксантин, алфа и бета каротин, витамини С, К1, от група В – включително фолиева киселина, антиоксиданти и противовъзпалителни съставки. И най-хубавото – 100 грама домати ви носят само 18 калории.

    Зеленчуците можете да консумирате сурови или да ги задушавате, гриловате, приготвяте на супа.

    Зеленчуковата супа е особено добър вариант, когато сте в режим на отслабване. Тя бързо запълва стомаха и засища, богата е на хранителни вещества и е нискокалорична.

    Дали отслабването няма да е по-бързо, ако я карате само на зеленчуци? Вероятно. Но прекалено бързото отслабване носи повече проблеми, отколкото ползи. Освен това въпросът е не само да свалите, но и да задържите постигнатото тегло. А това е възможно само с добре балансирано меню с много растителна храна, малко, но качествени месо и млечни продукти, яйца, риба – всичко, което душата ви иска – с мярка! Започвайте!